صفر تا100سبک ترنزیشنال یا انتقالی در دکوراسیون داخلی + تصاویر نمونه

این تصویر مربوط به سبک ترنزیشنال یا انتقالی است.

سبک ترانزیشنال یا انتقالی در یک نگاه

سبک ترنزیشنال یا انتقالی تلفیقی از سبک مدرن و سبک کلاسیک می باشد. این سبک برای اشخاصی که پایبند به یک سبک خاص نبوده و به دنبال ترکیب سبک ها با یکدیگر هستند، مناسب است. بطور کلی ویژگی بارزی که در این سبک دیده می شود را می توان در این دانست که دارای زیبایی های سبک کلاسیک و راحتی سبک مدرن است. پس سبک ترانزیشنال یا انتقالی هنر ترکیب کردن عناصر و دوره های مختلف با یکدیگر است.

سمپل برد زیر جهت درک هرچه بیشتر ویژگی ها و المان های مربوط به سبک ترنزیشنال یا انتقالی میباشد و در ادامه ی آن به بررسی جزئی تر این سبک میپردازیم.

این یک سمپل برد از سبک دکوراسیون داخلی ترنزیشنال میباشد.

ویژگی های سبک ترنزیشنال

شاید بتوان ظهور سبک کلاسیک را مربوط به قرن بیستم دانست. همانطور که ذکر شد سبک ترنزیشنال در دکوارسیون داخلی از ترکیب سبک مدرن و سبک کلاسیک پدید می آید اما این تلفیق باید به نحوی صورت گیرد که راحت و در عین حال زیبا باشد. علت پدید آمدن این سبک مربوط به زمانی می شود که مردم از چهارچوب غیر قابل گریز سبک های مختلف رضایت نداشتند و به دنبال تحولی در آن بودند.

پس با قرار دادن وسایل قدیمی در بستری مدرن به این موضوع دست یافتند. این سبک به شکلی آزاد طراحی می شود و به ما این امکان را می دهد تا از لوازم قدیمی و جدید بهره جوییم. اما در عین حال باید به این نکته توجه داشت تا این ترکیب باعث درهم ریختگی نشده بلکه یکپارچگی و انسجام فضا حفظ شود.

این تصویر مربوط به سبک ترنزیشنال است.

انتخاب مبلمان

هدف از دکوراسیون به سبک ترنزیشنال یا انتقالی پدید آوردن فضایی راحت و زیباست. اصلی ترین ویژگی انتخاب مبلمان برای سبک ترنزیشنال تلفیق خطوط صاف و منحنی است. به نحوی که در عین راحتی، حالت رسمی بودن فضا نیز حفظ شود. پس در انتخاب مبلمان به سراغ مبلمان های راحتی و بزرگ می رویم. مبل های پارچه ای به سبک کلاسیک که ابعاد بزرگ و تزئینات ساده ای داردند گزینه ای مناسب برای انتخاب مبلمان هستند. همانطور که از قبل گفتیم این سبک چهارچوب خاصی ندارد و میتوان به راحتی مبل مورد نظر خود را انتخاب نماییم.

همچنین بخوانید : مقاله ی سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی منازل + تصاویر نمونه

ترکیب مبل های ساده با کوسن های متعدد انتخاب مناسبی برای این سبک است به عنوان مثال استفاده از مبل چستر با روکش چرمی و کوسن های متعدد میتواند گزینه ای مناسب باشد.

انتخاب فرش سبک ترنزیشنال در دکوراسیون داخلی

برای انتخاب فرش میتوانیم هم به سراغ فرش با طرح های سنتی و شلوغ برویم و هم میتوانیم از فرش های ساده استفاده نماییم. اما انتخاب ما وابسته به باقی اجزای محیط می باشد. به عنوان مثال اگر فضا از وسایل و اکسسوری های رنگی پر شده است برای انتخاب فرش طرح های ساده و رنگ های خنثی انتخاب مناسبی هستند. اما اگر تمامی فضا با رنگ های خنثی پر شده میتوانیم به سراغ فرش های سنتی با طرح و رنگ زنده برویم. شاید بتوان گفت فرش ها به نوعی تکمیل کننده فضای ما هستند.

این توصیر مربوط به سبک ترنزیشنال در دکوراسیون داخلی میباشد.

انتخاب پرده

پرده هایی با طرح های مینیمال انتخاب مناسبی برای فضاهایی به سبک ترنزیشنال یا انتقالی هستند. با استفاده از رنگ های خنثی و انتخاب مناسب آن ها میتوان مکانی مملو از زیبایی و آرامش فراهم نمود. بنا به فرم دیزاین باقی فضاها میتوان از طرح های ساده یا پارچه های طرح دار استفاده نمود.

انتخاب رنگ در سبک ترنزیشنال یا انتقالی

غالب رنگ هایی که در این سبک استفاده می شود، خنثی و روشن بوده، به عنوان مثال رنگ بژ، سفید، استخوانی، طوسی و کرم رنگ های پرکاربردی در این سبک هستند. برای تعادل فضا میتوان از اکسسوری ها کمک گرفته و به سراغ استفاده از رنگ های زنده رفت. رنگ هایی چون سبز، بنفش، نارنجی، سرمه ای و آبی از جمله مواردی است که می توان برای انتخاب تزئینات و اکسسوری ها استفاده نمود. در کل رنگ ها باید به گونه ای انتخاب شوند که از هر دو طیف سرد و گرم بهره گرفته و تعادل فضا رعایت شود.

همچنین بخوانید : مقاله ی 15 نکته مهم دکوراسیون اداری+ نمونه تصاویر شیک و رسمی

نوع متریال و بافت اجزاء

سبک ترنزیشنال یا انتقالی با نگاهی بر سبک کلاسیک دوستدار متریال های طبیعی و لوکس می باشد. پس مصالحی سنگ، چوب و انواع فلزات از جمله مواردی هستند که در این سبک بسیار دیده می شوند. برای انتخاب متریال کف بیشتر به سراغ کفپوش های چوبی می رویم. برای سطوحی چون مبلمان، پرده ها و رومیزی می توان از پارچه هایی چون چرم، کتان، مخمل و ابریشم استفاده نمود. برای انتخاب وسایل دکوری میتوانیم به سراغ متریال هایی چون استیل و برنز برویم. بطور کل استفاده از رنگ های براقی چون رزگلد، نقره ای و طلایی در تزئینات، جلوه ای لوکس به فضا می بخشد.

این تصویر مربوط به دکواسیون سبک ترنزیشنال است.

نورپردازی

در این سبک نور پردازی به دو حالت توکار و روکار انجام میگیرد. لوستر هایی به سبک مدرن به علت تنوع بالا انتخاب مناسبی برای این سبک هستند. همانطور که این سبک، سبکی آزاد و تغییر پذیر است، استفاده از لوستر های مدرن که بصورت مداوم در طرح های متنوع ارائه می شوند انتخاب خوبی هستند. برای بهره گیری از نور های مخفی نیز میتوان از لاینر های نوری در تورفتگی های سقف استفاده نمود. علاوه بر آن برای تامین نور در نقاط مختلف خانه با استفاده از آباژور های قدیمی نیز گزینه ای مناسب در دکوراسیون سبک ترنزیشنال به نظر می رسد.

طرح و الگو

در گذشته از طرح و نقش هایی چون گل و طرح های هندسی برای سبک های قدمی استفاده می شد. اما همانگونه که اشاره کردیم سبک ترنزیشنال یا انتقالی دارای محیطی ساده و آرام است. پس از الگو های این چنینی در تمامی فضا نمی توان استفاده نمود اما میتوان در اجزایی چون فرش، کوسن، تابلو های نقاشی و غیره استفاده نمود.

همچنین بخوانید : مقاله ی معرفی سبک صنعتی در دکوراسیون داخلی ؟ 6ویژگی و تصویر

فلز متریالی پرکاربرد

در دکوراسیون داخلی به سبک ترنزیشنال فلز یکی از متریال هایی است که زیاد به چشم می خورد. از لوستر گرفته تا لوازم تزئینی می توانند از جنس فلزهایی چون استیل، برنز و مس و غیره انتخاب شوند.

این تصویر مربوط به سبک انتقالی است .

اکسسوری ها در سبک ترنزیشنال

اولین نکته ای که در انتخاب و چیدمان اکسسوری ها باید رعایت نمود، استفاده به اندازه است که فضای ما دچار درهم ریختگی و شلوغی نشود. اکسسوری های از جنس چوب و فلز انتخاب خوبی برای این سبک هستند. همچنین میتوان از وسال قدیمی و آنتیک در تکمیل دکوراسیون استفاده نمود.

مزایای دکوراسیون داخلی به سبک انتقالی:

  • مناسب برای کسانی که زیبایی محیط خود را محدود به یک سبک نمی کنند.
  • آزادی عمل در انتخاب عناصر تشکیل دهنده فضا
  • به دلیل تفاوت سلیقه ها در تلفیق دو سبک ذکر شده هر فضا مشخصات مخصوص خود را دارد و مشابه فضای دیگر نیست.

معایب دکوراسیون داخلی به سبک انتقالی:

  • به علت آزادی در انتخاب اجزا، امکان انتخاب اشتباه و درهم ریختگی فضا وجود دارد.
  • به علت تنوع وسایل باید از ایجاد نقاط کانونی متعدد پرهیز نموده و تعداد آن را در فضا کاهش داد.
  • در انتخاب رنگ و بافت در این سبک باید احتیاط نمود. در صورت عدم طراحی صحیح به علت وجود وسایل متنوع ممکن است محیطی ناهماهنگ و نامتوازن پدید آید.
تصویری از سبک ترنزیشنال در معماری داخلی

مروری خلاصه بر سبک ترنزیشنال

  • رنگ غالب از دسته رنگ های خنثی باید انتخاب شود.
  • در تزئینات می توان از رنگ های زنده بهره جست.
  • چوب، سنگ و فلزات از جمله متریال های پرکاربرد در این سبک هستند.
  • اکسسوری ها کم اما زیبا انتخاب می شوند تا هر یک از اجزا ویژگی خود را به خوبی به نمایش بگذارند.
  • استفاده از وسایل قدیمی و آنتیک در کنار تابلو های نقاشی جایگاه ویژه ای در این سبک دارد.
  • بافت و طرح پارچه های از بافت های طبیعی و طرح های ساده انتخاب می شود.

جمع بندی:

سبک ترنزیشنال یا انتقالی برای اشخاصی که از چهارچوب های بسته خسته هستند، بسیار مناسب است. بطور کلی وقتی سادگی سبک مدرن را در کنار زیبایی ها و اجزای لوکس سبک کلاسیک می گذاریم فضایی منعطف پدید می آید، که هم رسمیت فضای کلاسیک را به همراه خود داشته و هم راحتی سبک مدرن به ارمغان می آورد. اگر به تلفیق و ترکیب سبک ها علاقه دارید و از استفاده از وسایل آنتیک در کنار وسایل مدرن لذت میبرید این سبک انتخاب مناسبی برای شماست.

8 پاسخ

  1. ممنون از مقاله اتون.
    یعنی میتونیم دوتا سبک متفاوتو با هم ترکیب کنیم درسته؟ یا سبک ترانزیشنال فقط از ترکیب مدرن و کلاسیکه؟

    1. عرض ادب
      خوشحالم که مقاله مفید بوده براتون دوست عزیز
      محدودیتی از بابت رنگ و متریال وجود ندارد. بسته به فضای مورد نظر و طراحی شده متریال انتخاب میشود .

    1. عرض ادب
      در این مقاله ما ترکیب مدرن و کلاسیک را بررسی کردیم. اما بسته به سلیقه شما باید بررسی بشه تا بهترین پیشنهاد به شما ارائه شود.
      جهت راهنمایی بیشتر میتوانید با ما تماس بگیرید
      لینک صفحه ی تماس با ما : https://exirsazeh.com/contact-us/
      همچنین میتوانید ازتست سلیقه ی سبک سایت استفاده کنین
      لینک صفحه : https://exirsazeh.com/architectural-style-taste-test/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *