تست سلیقه ی سبک دکوراسیون داخلی

همه چیز درباره ی دکوراسیون داخلی روستیک + 5ویژگی و تصویر

در این مقاله سبک دکوراسیون داخلی روستیک یا روستایی بررسی شده تا به شما کمک می کند که در انتخاب سبک برای طراحی داخلی منزلتان با دید بازتری عمل کنید. همچنین با شناخت سبک روستیک و بررسی تمامی ابعاد آن میتوانید ببینید که با روحیات و سلیقه شما همخوانی دارد یا خیر. ما در ادامه با شناساندن سبک روستیک و بررسی ابعاد مختلف آن به شما کمک میکنیم تا انتخابی مناسب تر و دلچسب تر داشته باشید.

سمپل برد زیر جهت درک هرچه بیشتر ویژگی ها و المان های مربوط به سبک داخلی روستیک میباشد و در ادامه ی آن به بررسی جزئی تر این سبک میپردازیم

این تصویر سمپل برد سبک روستیک میباشد .

سبک دکوراسیون داخلی روستیک :

رکن اصلی طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک تاکید بر اصالت و سادگی است. سبک روستیک یا روستایی هماهنطور که از نام آن پیداست متشکل از مصالح طبیعی است. بطور کلی و خلاصه اجزای تشکیل دهنده یک فضای روستیک برگرفته از دل طبیعت بوده و از مواد طبیعی مانند سنگ، چوب، چرم طبیعی، لوازم پشمی و سفال های دست ساز بهره می‌برد.

هدف از تمامی این موارد ایجاد حس راحتی و تعلق خاطر به محیط است. ویژگی اصلی این سبک القای حس نوستالژیک به کاربران آن است و همین حس باعث می شود احساس  تعلق بیشتری به محیط داشته باشیم و همین باعث شده این سبک سنتی اما درعین حال جوان پسند باشد. ایجاد خانه ای گرم و صمیمی از مزایای استفاده این سبک است.

طراحان در این سبک لوازم و عناصری طبیعی و قدیمی به کار می‌برند. به دلیل الهام این سبک از عناصر روستایی، زیبایی طبیعی و اما ماهیتی خشن دارد. سبک های دیگر دکوراسیون داخلی مانند توسکانی، ساحلی و کلبه‌ای الهام گرفته از این سبک بوده و از زیرمجموعه های آن به شمار می روند. اکثر لوازمی که در چیدمان فضاها استفاده می شود، از جنس چوب است. البته از سنگ و آهن هم برای تزیینات فضای خانه استفاده می شود.

این یک تصویر از سبک روستیک است .

رنگ در سبک روستیک:

در انتخاب رنگ زمینه برای فضاهایی که به سبک روستیک دیزاین می شود بهتر است در ابتدا به سراغ رنگ های خنثی برویم. برای رنگ های ثانویه می توان از رنگ های گرم بهره جست و محیطی سرزنده و شاداب رقم زد. بدین صورت می توانیم هر ویژگی که در محیط بیشتر اهمیت دارد را برجسته نموده که توجه بیشتری را به خود جلب کند. در دیزاین خانه به سبک روستیک، نرده ها، طاق ها، تیر های سقف یا حتی پله ها از چوب های با بافت طبیعی بهره گرفته می شود.

البته معمولا در رنگ وسایل چوبی مورد استفاده ی سبک روستیک در معماری داخلی میز و مبلمان، از چوب هایی به رنگ تیره استفاده می شود. همچنین برای عمق بخشیدن هر چه بیشتر به فضای داخلی می‌توان از جزئیات تزئینی چون قالی‌ها، مبلمان چرم و پتوها و رومیزی های بافته‌شده با خز طبیعی یا مصنوعی استفاده کرد.

همچنین بخوانید : جامع ترین معرفی سبک کلاسیک (13ویژگی و تصویر)

این یک تصویر از دکوراسیون داخلی روستیک است .

مصالح پرطرفدار سبک روستیک:

دیوار سنگی، انتخابی مناسب برای کسانی است که می خواهند سبک دکوراسیون داخلی منزل خود را به سبک روستیک تغییر دهند. حتی اگر خانه ای نوساز بوده و  و امکان ایجاد چنین تغییری نباشد، میتوان برای چهارچوب‌های در، سقف یا بخش‌های دیگر از تیرهای چوبی استفاده کرد. وقتی صحبت از دیوار سنگی به میان می آید منظور تمامی دیوارهای خانه نیست. بلکه میتوان با انتخاب یک دیوار در خانه به این امر جامع عمل پوشاند. به عنوان مثال دیوار بالای شومینه یا دیوار پشت تلویزیون انتخاب خوبی برای استفاده از دیوار سنگی است.

همانطور که گفته شد سنگ و چوب در شکل طبیعی آن در خانه استفاده می شود  و مزیت این عمل در آن است که فضایی گرم و صمیمی به خانه می بخشد.  در تمامی لوازم بکار برده در این سبک حالت خشن و طبیعی سنگ و چوب را میتوان دید. فلزات طبیعی چون آهن، مس و برنج انتخابی عالی برای وسایل تزئینی و مبلمان سبک روستیک هستند. میتوان در انتخاب نرده ها، لوستر ها، دستگیره درب و حتی ظروف آشپزخانه از این فلزات استفاده نمود. تنها باید دقت شود تا از این فلزات در حالت مات استفاده شود تا آن حس قدیمی و نوستالژی بر جای خود باقی بماند.

این یک تصویر از سبک روستیک در معماری داخلی است.

بافت در دکوراسیون داخلی روستیک:

برای دیزاین خانه به سبک روستیک باید به سراغ طرح های ساده برای انتخاب پرده ها و رو میزی ها برویم. الیاف پارچه طبیعی و بسیار ساده انتخاب می شوند. حتی این احتیاط در استفاده از طرح های ساده در انتخاب فرش هم به چشم میخورد و باید به سراغ طرح های بدون پیچیدگی رفت. پس به این نتیجه میرسیم که برای اجرای سبک داخلی روستیک در دکوراسیون داخلی، برای انتخاب مبلمان نیز باید به دنبال پارچه های بدون الگو ساده بود.

البته استفاده از فرش هایی از جنس خز یا چرم نیز در انتخاب فرش برای این سبک گزینه مناسبی به نظر می رسد. همچنین استفاده از چوب در مواردی چون کمد، میز تلویزیون، کنسول ها نیز کاربرد دارد.

این یک تصویر از سبک روستیک در دکوراسیون داخلی است .

نور در سبک روستیک:

استفاده از پنجره های بزرگ یکی دیگر از مشخصه های سبک معماری روستیک ایرانی است.که علاوه بر ایجاد ارتباط بین فضای داخل و خارج، فضایی روشن و مملو از نور تشکیل می دهد. برای تامین نور مصنوعی میتوان،از لوسترهایی با متریال هایی چون چوب، فلز، مس، برنج یا برنز میتوان استفاده کرد.

جمع بندی:

سبک دکوراسیون داخلی روستیک بطور خلاصه مملو از اصالت و حس تعلق خاطر است. استفاده از چوب و سنگ به شکل خام در فضای داخلی بسیار به چشم می خورد. وسایل آنتیک و قدیمی، پنجره های بزرگ که نور و طبیعت را به داخل دعوت کرده، در کنار مبل های چرم طبیعی و فرش های ساده ترکیب دلنشینی ایجاد میکند. اگر به استفاده از عناصر طبیعی در خانه خود علاقه‌مند هستید، این سبک مناسب شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *