تست سلیقه ی سبک دکوراسیون داخلی

صفرتا100سبک فرانسوی در دکوراسیون + 11ویژگی وتصاویر

این یک تصویر از سبک فرانسوی است .

مطالعه در رابطه با سبک های مختلف به کمک کسانی می آید که قصد ایجاد تغیر در سبک زندگی و خانه خود دارند. همانگونه که محیط بر روحیات ما اثرگذار است، پس با شناخت هر چه بیشتر از سبک ها میتوانیم انتخاب هوشمندانه تری متناسب با روحیات خود داشته باشیم. در ادامه سبک فرانسوی را مورد بررسی قرار داده ایم.

همانگونه که اسم این سبک پیداست برگرفته از معماری فرانسه می باشد. سبک فرانسوی نمایانگر اصالت، شکوه و اشرافیت است. پس با سبکی سر و کار داریم که لوکس بودن و جزئیات زیاد در آن حرف اول را می زند. ترکیب ظرافت و زرق و برق یک فضایی خاص و جذاب با نگاهی بر شکوه گذشته می سازد.

سمپل برد زیر جهت درک هرچه بیشتر ویژگی ها و المان های مربوط به دکوراسیون سبک فرانسوی میباشد و در ادامه ی آن به بررسی جزئی تر این سبک میپردازیم

این تصویر سمپل برد سبک فرانسوی است

دکوراسیون به سبک فرانسوی

همانطور که گفته شد کمال گرایی، اشرافیت در این سبک حرف اول را می زند. پس بیشتر مناسب کسانی است که به دنبال تجمل گرایی در محیط اطراف خود هستند. همچنین این سبک تنها محدود به فرانسه نبوده و در سراسر دنیا از گذشته تا کنون طرفداران خاص خود را داشته است. یکی از مواردی که این سبک را نزد همگان محبوب ساخته ظرافت فوق العاده تزئیناتی است که در این سبک بکار می رود. حتی این سبک از دکوراسیون داخلی در ایام قدیم مورد توجه شاهان ایرانی نیز بوده است. در بناهایی که مربوط به دوران قاجار و پهلوی می شود، ردی از این سبک را میتوان مشاهده کرد.

این تصویر سبک داخلی فرانسوی میباشد .

همچنین بخوانید : مقاله ی معرفی کامل سبک مدرن معماری داخلی + 6 ویژگی و تصویر

سبک فرانسوی سبکی پر هزینه

یکی از ویژگی هایی که مخاطب این سبک را کاهش می دهد، هزینه بالای طراحی داخلی و اجرای دکوراسیون به سبک فرانسوی است. حتی در کوچک ترین اجزای تشکیل دهنده دکوراسیون به این سبک ردی از تجمل و لوکس بودن به چشم میخورد. مشابه سبک کلاسیک استفاده از منسوجات و پارچه های لوکس نیز جایگاه ویژه ای دارد. پارچه هایی مانند شیفون، حریر، مخمل، ابریشم و ژاکارد انتخاب خوبی برای این سبک هستند. گچ بری، نقاشی های دیواری، آینه، قاب بندی های دیواری و طرح های زینتی با گل و بوته در این سبک دیده میشود. اکسسوری های مورد استفاده در این سبک نیز از متریال های لوکسی چون کریستال و چینی هستند.

ویژگی های کلی سبک فرانسوی

سقف های بلند و نورگیر های بزرگ که نمایانگر شکوه یک فضا هستند در این سبک به وضوح دیده می شود. در دکوراسیون سبک فرانسوی استقبال فراوانی از نور وجود دارد و به همین خاطر شمعدان ها، لوسترها، آباژور ها بیشتر در این سبک به چشم می خورد. در ادامه به بحث نور در سبک فرانسوی بیشتر می پردازیم. چوب یکی از مهمترین مصالح بکار رفته در سبک فرانسوی است پس تمامی مبلمان ها و میزها از جنس چوب هستند. در مواردی وسایل تزئینی بکار رفته در این سبک  نیز از چوب ساخته می شوند.

مبلمان سبک فرانسوی

سبک فرانسوی از ظرافت استقبال می کند. پس در انتخاب مبلمان به سبک فرانسوی باید به دنبال ظرافت و زیبایی برویم. پشتی و پایه خاص مبلمان در این سبک جایگاه خود را دارد. میز هایی با پایه های ظریف، صندلی های راحتی، مبل های خاص در این سبک به چشم میخورد. تمامی مبلمان ها با پارچه هایی لوکس دیزاین می شود و اجباری به یک نواختی پارچه مورد استفاده در این نوع دکوراسیون نبوده است و تمرکز بیشتر بر روی ایجاد تعادل و هارمونی است. برای مثال شما میتوانید از رنگ شیری برای مبلمان سه نفره و از سبز پاستلی برای مبلمان تک نفره استفاده نمایید.

این تصویر از سبک فرانسوی است .

انتخاب رنگ به سبک فرانسوی

در سبک فرانسوی اولویت استفاده با رنگ های پاستیلی و ملایم است. با تلفیق رنگ های پاستیلی و سفید در زمینه، فضایی لطیف و آرامش بخش پدید می آید. از پرطرفدارترین رنگ های موجود در این سبک میتوان به رنگ های آبی روشن، سبز روشن یا نعناعی، یاسی، بژ و نقره ای اشاره کرد. در مجموع میتوان گفت سبک فرانسوی طرفدار استفاده از رنگ هایی است که به دلیل ملایم بودن به رنگ های خنثی نزدیک هستند.

نور در سبک فرانسوی

سبک فرانسوی از نور طبیعی استقبال بی نظیری دارد. به همین علت پنجره هایی بزرگ با پرده های نازک برای بهره گیری از نور در این سبک به چشم میخورد. علاوه بر آن برای تامین نور مصنوعی نیز از لوستر های بزرگ با جنس برنز و کریستالی، دیوارکوب های تک شعله و دو شعله، آباژور ها و  شمعدان های عتیقه مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین باید توجه داشت در سبک فرانسوی نور زیاد برای نمایان نمودن شکوه فضا استفاده می شود. میتوان برای خصوصی تر جلوه دادن بخش هایی از نور ملایم نیز استفاده نمود.

دیزاین دیوار در دکوراسیون سبک فرانسوی:

اولین موردی که در دیزاین دیوار های به سبک فرانسوی به چشم می خورد، قاب بندی و گچ بری آن ها است. برای پوشش دیوار نیز میتوان از رنگ های مات و نیمه مات یا کاغذ دیواری هایی با رنگ خنثی استفاده نمود. استفاده از اکسسوری ها هم میتواند به شکل تابلو های نقاشی، آینه ها و قاب عکس های مختلف اما دارای هارمونی باشد

این تصویر از دکوراسیون سبک فرانسوی است  .

انتخاب کف پوش در دکوراسیون سبک فرانسوی:

در انتخاب کفپوش به سبک مدرن باید به سراغ متریال های لوکس و گران قیمت برویم. استفاده از پارکت های چوبی و یا سنگ های صیقلی کانند مرمر انتخاب مناسبی برای این سبک بنظر می رسند. فرش هایی با دیزاین های خاص از جنس ابریشم میتواند تکمیل کننده این سبک باشد.

سبک پنجره ها و لوستر ها برای دیزاین سبک فرانسوی:

پنجره ها در سبک فرانسوی دارای ابعاد بزرگی هستند. به این نحوه نور طبیعی به راحتی وارد اتاق می شود. در فرم پنجره ها نیز قاب بندی مشاهده می شود. از این رو به علت خاص بودن فرم طراحی بازشو ها ، این موارد به در و پنجره های فرانسوی در بازار معروف شدند. در طراحی پرده ها نیز باید به نور نیز توجه داشت. به شکلی که به راحتی بتوان پرده ها را کنار زده و نور را به داخل دعوت نمود. علاوه بر تامین نور در روز باید به تامین نور در شب نیز توجه ویژه داشت. اینجا لوستر های بزرگ از جنس برنز و کریستال می تواند تامین کننده نور مورد نیاز ما باشد. 

اکسسوری در سبک فرانسوی:

همانطور که از قبل اشاره کردیم، سبک فرانسوی سبکی مجلل است پس استفاده از اکسسوری ها و لوازم تزئینی جایگاه ویژه ای دارد. به عنوان مثال استفاده از گلدان های کریستالی، مجسمه ها و ظروف چینی، پارچه های دست بافت و گلدوزی شده، جعبه های فلزی با تزئینات خاص برای پذیرایی از جمله مواردی است که برای تکمیل یک فضا به سبک فرانسوی می توان استفاده نمود. در سبک فرانسوی همچنین ویترین ها و قفسه با چیدمان ظروف چینی و آنتیک به چشم می خورد.

این تصویری از سبک معماری فرانسوی است .

ویژگی های اتاق نشیمن به سبک فرانسوی:

در طراحی اتاق نشیمن به سبک فرانسوی به دنبال ظرافت و لوکس بودن هستیم. نیاز به نقطه کانونی در این سبک از چیدمان به چشم می خورد. پس تلویزیون یا شومینه به عنوان نقطه کانونی انتخاب می شود و باقی اجزا نسبت به آن چیدمان می شود. یک مبل ظریف، صندلی های چوبی و میز چوبی از مواردی هستند که میتوانند فضای ما را شکل دهند. همچنین می توان دیوار ها را با آینه، قاب عکس و مواردی از این دست زینت بخشید. همچنین اضافه نمودن میز های عسلی شیشه ای با ظروف چینی روی آن انتخاب مناسبی برای تکمیل دکوراسیون سبک فرانسوی به نظر می رسد.

ویژگی های یک اتاق خواب به سبک فرانسوی:

در مجموع اتاق خواب هایی به سبک فرانسوی، به نوعی خلوت و دارای وسایل کاربردی است. در طراحی داخلی اتاق خواب به سبک فرانسوی در درجه اول میتوان از تخت خواب هایی با سایبان استفاده نمود. در ادامه این سایه بان ها می تواند با پرده هایی نازک، شفاف و گلدوزی شده زینت بخش تخت خواب باشد. روتختی هایی با پارچه های براق و کوسن های متعدد روی تخت از دیگر مواردی است که میتوان برای دیزاین تخت خواب استفاده نمود. در کنار تخت می توان پاتختی با آباژوری سده برای تامین نور در شب قرار داد.

همچنین استفاده از یک میز آرایش یا دراور در این سبک کاربردی و مناسب به نظر می رسد. استفاده از گچ بری های سنگین در اتاق خواب را باید فراموش کرده و سقفی ساده در این سبک کاربرد بیشتری دارد. در انتخاب پرده اتاق ها میتوان به سراغ پرده های ضخیم تر رفت تا خواب با کیفیت تری برای کاربران آن به ارمغان آید.

این یک تصویر از سبک دکوراسیون داخلی فرانسوی است .

ویژگی های یک آشپزخانه در سبک فرانسوی:

در طراحی آشپزخانه به سبک فرانسوی همانطور که از پیش گفتیم به علت علاقه این سبک به چوب به سراغ چوب های طبیعی می رویم که با خطوطی صاف طراحی شده اند. کابینت ها و قفسه های طراحی شده نیز باید در دو نوع پوشیده و باز(ویترینی) باشند. استفاده از ترئینات و طلاکاری بر روی درب ها و قسمت تاج کابینت نیز پرکاربرد بنظر می رسد. به عنوان صفحه روی کابینت می توان از سنگ و چوب در این سبک استفاده نمود. استفاده از ظروف مسی در این سبک رایج بوده بنابراین میتوان دیزاین داخلی آشپزخانه خود را با چند ظرف مسی تکمیل نمود.

تعبیه فضای صبحانه خوری در گوشه ای از آشپزخانه در سبک فرانسوی رایج بنظر می رسد. پس استفاده از یک میز چوبی با پایه ای ظریف به همراه صندلی هایی که با ظرافت طراحی شده اند، گزینه ای مناسب است. برای رومیزی یا روکش نشیمن صندلی از پارچه هایی چون مخمل، کتان، ابریشم یا پارچه های گلدوزی شده و هنر دست می توان استفاده نمود.

جمع بندی :

دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی ترکیبی از ظرافت و هنر است. بهره گیری از جزئیات زیاد در کنار رنگ های ملایم ترکیب جذابی برای دوست داران سبک های پر تجمل می سازد. چوب نیز به عنوان یکی از مهمترین متریال های سبک فرانسوی، گرما را به محیط داخلی هدیه می کند و در کنار سنگ های لوکس ترکیبی جدا نشدنی رقم می زند. اگر شما از جمله کسانی هستید که هوادار سبک های لوکس اما ظریف هستید، سبک فرانسوی انتخابی مناسب برای شماست.

3 پاسخ

  1. سپاس بابت انتشار مطالب مفید.
    این سبک از دکوراسیون داخلی برای آپارتمان ۱۰۰ متری مناسبه؟ به فکر تغییر داخل منزل هستیم این سبک برامون جذاب بود ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام دوست عزیز
      پیشنهاد ما این هست که به سراغ سبک هایی چون مینیمال، مدرن و اسکاندیناوی برید اما اگر به این سبک علاقه دارید با ترکیب آن با سبکی ساده تر، میتوانید از سبک ترنزیشنال استفاده کنید که در عین سادگی جزئیات ظریفی را به کار خود اضافه میکنید .
      جهت دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله ی این سبک را مطالعه کنید.
      لینک صفحه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *