صفر تا 100 سبک معاصر در دکوراسیون داخلی + تصاویر نمونه

این یک تصویر از طراحی داخلی به سبک معاصر است .

سبک معاصر در دکوراسیون داخلی

یکی از محبوب ترین سبک ها در معماری داخلی سبک معاصر است.به سبک معاصر در هر دوره ایی به سبکی گفته می شود که  به جریانات جدید، تغییر ترند ها، متناسب با زمان حال و سبک جدید دکوراسیون می گویند. در سبک معاصر فضایی آرام، راحت و ساده و همچنین استفاده از جدید ترین متریال و مصالح به ارمغان می آید.

در دکوراسیون داخلی سبک های زیادی وجود دارد که قطعا سبک معاصر را شنیده اید. سبک های بسیار محبوب در دکوراسیون داخلی سبک معاصر و مدرن است. این دو سبک به دلیل ویژگی ها و شباهت هایی که دارند ممکن است بعضی مواقع تمایز بین این دو سبک از هم بسیار سخت باشد.

ما در این مقاله قصد داریم به معرفی سبک معاصر در دکوراسیون داخلی بپردازیم که شما بیشتر با این سبک و ویژگی های آن اشنا شوید.

همچنین بخوانید : همه چیز از سبک معماری ساختار شکن (deconstruction) + نمونه تصاویر

سمپل برد زیر جهت درک هرچه بیشتر ویژگی ها و المان های مربوط به سبک معاصر در دکوراسیون داخلی میباشد و در ادامه ی آن به بررسی جزئی تر این سبک میپردازیم اگر شما به سبک معاصر علاقه مند هستید تا انتهای این مقاله همراه باشید.

این یک سمپل برد از سبک معاصر است .

فلسفه سبک معاصر

اگر بخواهیم معنای لغوی معاصر را معنی کنیم، به معنی لحظه است. طراحی معاصر یک نوع از طراحی است که مدام در حال تغییر و تکامل است و به یک مدل خاص محدود نیست و مدام در حال تغییرات جدید و پذیرای آن است.

یکی از ویژگی های سبک معاصر در دکوراسیون داخلی میتوان به آن اشاره کرد که سادگی، بافت، پیچیدگی های ظریف و همچنین استفاده از خط های واضح و منظم است.

سبک معاصر قدمت آن به سال 1970 برمیگردد که همزمان با پدید آمدن پست مدرنیسم است. این سبک از آرت دکو، ساختار شکنی، آینده گرایی تاثیر گرفته است.

سبک معاصر در دکوراسیون داخلی چیست؟

به طور معمول بیشتر مردم سبک معاصر را با سبک مدرن اشتباه می گیرند که باید به نکته ایی اشاره  کرد که سبک معاصر در حال حرکت و پویایی است. دکوراسیون معاصر دارای سادگی در تزئینات، استفاده از بافت و خط های صاف و ظرافت می باشد که باعث جلوه ای منحصر به فرد و زیبا به فضای شما میگردد. در سبک معاصر یک رویکرد مینیمال داریم که آشفتگی سبک های قدیمی تر به چشم نمی خورد و استفاده از وسایل طبق عملکردشان به دکوراسیون ما اضافه می شوند. همچنین وسایل و مبلمان علاوه بر کاربردی بودن آنها، یک زیبایی بصری و هنری نیز دارند.

همچنین بخوانید : معرفی کامل دکوراسیون داخلی نئو کلاسیک + تصاویر نمونه

در سبک معاصر ما یک فضای باز که کمترین تفکیک فضایی و همچنین سقف های بلند دارد روبرو هستیم که این امکان را به ما می دهد چیدمان متنوعی داشته باشیم که حداکثر عمق نور گیری فراهم شود.

این یک تصویر از سبک دکوراسیون داخلی معاصر است .

تفاوت سبک معاصر و سبک مدرن

این دو سبک در دکوراسیون داخلی تفاوت هایی با هم دارند که به ما کمک می کند که از هم تشخیص بدهیم:

– در سبک معاصر از فلزات و شیشه استفاده می شود ولی در دکوراسیون داخلی سبک مدرن از عنصر های طبیعی مثل سنگ و چوب استفاده می شود.

–  سبک معاصر در دکوراسیون داخلی علاوه بر استفاده از نور طبیعی از نور مصنوعی هم استفاده می شود که این دو در کنار هم یک فضای خوبی را به ما می دهند.

– در سبک معاصر خیلی بیشتر از پالت رنگی که خنثی باشد استفاده می شود که در آن مشکی، سفید، خاکستری وجود دارد.

– در سبک دکوراسیون معاصر از اشکال هندسی پیچیده و مصالح گوناگون استفاده می شود ولی در سبک داخلی مدرن به سادگی و مینیمالی اشاره دارد.

ویژگی‌های سبک معاصر در دکوراسیون داخلی

1.پالت رنگی سبک معاصر

در طراحی داخلی به سبک معاصر از رنگ های مشکی، خاکستری، سفیدو همچنین رنگ های خنثی که از طبیعت الهام گرفته شده باشد، از جمله رنگ های اصلی پالت سبک معاصر است.

برای اینکه فضای شما یک فضای سردی به وجود نیاید میتوانید سطوح پهن تر و بزرگ تر مانند، دیوارها ، پرده ها و فرش را به رنگ های غالب و خنثی استفاده کنید و رنگ مشکی و خاکستری را رنگ فرعی به کار ببرید.

این یک تصویر از دکوراسیون معاصر است .

2.خطوط و اشکال هندسی سبک معاصر در دکوراسیون داخلی

یکی از ویژگی های مهم در سبک معاصر به کار بردن خطوط منحنی و مستقیم است. فضای داخلی این سبک با خط های صاف و تمیز و اشکال هندسی ساده مثل مربع و مستطیل تشخیص داده می شود.

اگر مبلمانی در این سبک استفاده کردید که خطوط منحنی دارد باید از وسایلی مانند اکسسوری، لوستر یا آباژور های ایستاده که خط های صاف و تمیز دارند استفاده کنید.

3. مبلمان سبک معاصر در دکوراسیون داخلی

مبلمان هایی که در سبک معاصر میتوان استفاده کرد شامل مبلمانی است که طرح های ساده و خط های صاف داشته باشد. پس بهتر است برای انتخاب مبلمان در این سبک به سراغ مبلمانی بروید که تزئینات نداشته باشد.

جنس پارچه مبلمان بیشتر از کتان، پشم، پنبه، لینن، ابریشم و کنف است.

همچنین بخوانید : سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی منازل + تصاویر نمونه

4. متریال سبک معاصر

در این سبک باید از متریال های طبیعی که تزیینات چندانی نداشته باشد استفاده کرد. همچنین استفاده از متریالی که از مواد طبیعی مثل سنگ، چوب، است استفاده کرد در کنار متریال طبیعی از متریال مدرن مثل بتن، فلز و شیشه به کار برد.

این یک تصویر از فضای داخلی معاصر است .

ایجاد بافت های مختلف در سطح ها باعث می شود که یک جذابیت بصری داشته باشد. در سبک معاصر استفاده از طرح هایی که شلوغ هستند مانند رنگی، چاپی و الگو های پیچیده خودداری کرد. برای حس بهتر و زیبایی بیشتر در این سبک باید از طرح و بافت های ساده تر استفاده نمود.

نورپردازی در سبک معاصر

یکی از ویژگی های بارز در سبک معاصر نور پردازی است. استفاده از منبع های نوری مختلف و همچنین استفاده از نور طبیعی در سبک معاصر جیگاه خاصی دارد. استفاده از پنجره های بزرگ و دیوارهای شیشه ایی در سبک معاصر اهمیت بسیار زیادی دارد این موضوع باعث می شود که نور طبیعی وارد فضای داخلی شما شود. در کنار نور طبیعی از نور های مصنوعی هم استفاده می شود مواردی مانند لوستر، آباژور رومیزی و آباژور ایستاده و همچنین استفاده از نور های سقفی و توکار از نمونه های نور پردازی در سبک معاصر است.

همچنین بخوانید : جامع ترین معرفی سبک کلاسیک معماری + 13ویژگی و تصویر

انتخاب دکوراتیو در سبک معاصر

در دکوراسیون داخلی به سبک معاصر، اکسسوری ها به شکلی ساده و بدون تجملات انتخاب میشود. در نتیجه اکسسوری های وینتیج و پر زرق و برق، در این سبک جایگاهی ندارد و باید هدفمند بودن و کارایی دکوریجات و وسایل تزئینی را در نظر داشت.

این یک تصویر از سبک معاصر در دکوراسیون داخلی است .

سخن پایانی:

سبک معاصر در دکوارسیون داخلی بیشتر برای کسانی مناسب می باشد که از تجملات و تزئینات اضافه دوری میکنند و علاقه زیادی به سادگی، بی آلایشی محیط زندگی خود دارند. در این سبک از خطوطی مستقیم، رنگ های خنثی، مبلمان ساده و اکسسوری ها بدون تزئینات اضافه استفاده می شود. پس نتیجه میگیربم که این سبک مملو از حس سادگی و راحتی در کنار زیبایی بصری است. مزایای استفاده از سبک معاصر میتوان به تکامل مداوم آن اشاره نمود. که باعث می شود هیچگاه از مد عقب نیفتد و به روز باشد.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *