تست سلیقه ی سبک دکوراسیون داخلی

سبک بوهو در دکوراسیون داخلی + 6نکته طلایی و تصویر

این یک تصویر از سبک بوهو در معماری است .

در این مقاله سبک بوهو در دکوراسیون داخلی یا سبک بوهمین در معماری بررسی شده تا به شما کمک می کند که در انتخاب سبک برای طراحی داخلی منزلتان با دید بازتری عمل کنید. همچنین با شناخت سبک بوهمین و بررسی تمامی ابعاد آن میتوانید ببینید که آیا با روحیات و سلیقه شما همخوانی دارد؟ محیط خانه عنوان مکانی که شما چندین ساعت از عمر خود را در آن میگذرانید باید محلی پر از آرامش با انتقال حس مثبت باشد. ما در ادامه با شناساندن سبک بوهو وبررسی ابعاد مختلف آن به شما کمک میکنیم تا انتخابی مناسب تر و دلچسب تر داشته باشید.

مبدا سبک بوهو:

یکی از سبک های معماری داخلی که در سال های اخیر مورد توجه عده ای خاص قرار گرفته، همین سبک است. پیدایش این سبک بوهمین یا بوهمیان از قبیله ای به همین نام بوده که در چک زندگی می کردند. نکته ویژه این قبیله فاصله گرفتن از قوانین و چهارچوب های سبک مدرن بوده است. بدین شکل که با استفاده از رنگ ها، اکسسوری ها و گیاهان سعی بر ایجاد فضایی روح بخش دارند. در سبک بوهو قاعده خاصی مشاهده نمی شود. تنها کافی است مواردی که پیش از این ذکر شد به شکلی درست کنار هم چیده شوند.

سمپل برد زیر جهت درک هرچه بیشتر ویژگی ها و المان های مربوط به سبک بوهو میباشد و در ادامه ی آن به بررسی جزئی تر این سبک میپردازیم

این تصویر یک سمپل برد از سبک بوهو میباشد .

رنگ در سبک بوهو

بطور کلی سبک بوهو در دکوراسیون داخلی مناسب کسانی است که خواستار تجمل در محیط اطراف خود نبوده و به دنبال ایجاد فضایی گرم و صمیمی هستند. این سبک دارای قوانین سخت و خاص نبوده و به راحتی از رنگ های گوناگون در طراحی استفاده می شود. به عنوان مثال عموما از یک رنگ خنثی مانند کرم یا بژ به عنوان رنگ مبنا و قالب در کنار رنگ های گرم استفاده می شود تا ترکیبی سرزنده و جذاب تشکیل دهد. از جمله رنگ های که در این سبک بیشتر به چشم میخورد میتوان به رنگ های قهوه ای یا سبز اشاره نمود.

همانطور که در قبل اشاره شد از رنگ هایی مثل کرم در زمینه و رنگ های گرمی مانند آجری، یشمی، قرمز و گلبهی برای انتخاب دکور ها و مبلمان استفاده می شود.

این یک تصویر از سبک بوهو در دکوراسیون داخلی میباشد .

تزئینات بخش سبک بوهو

میتوان گفت این سبک از جزئیات و تزئینات، بسیار استقبال می کند. در این سبک از طراحی داخلی میتوان فرهنگ های مختلف را در فضا مشاهده کرد شاید شبیه ترین مورد به این سبک را بتوان به خانه کولی ها نسبت داد. پس به همین دلیل استفاده از دکوری ها و اکسسوری های زیاد در این سبک اهمیت دارد. شما میتوانید فرش هایی با نقش و نگار های مختلف، شلف های چوبی، آینه ها، انواع گلدان ها یا آویز های مکرومه یا کنفی را در جای جای فضایی به سبک بوهو ببینید.

همچنین بخوانید : مقاله ی سبک مدرن معماری داخلی

البته آینه یکی از المان هایی است که در این سبک توجه ویژه ای به آن می شود. اما نه اینکه به شکلی ساده استفاده شود بلکه با قاب هایی خاص از جنس چوب، کنف، حصیر در فضا ی داخلی استفاده می گردد. نکته قابل توجه در اینجا این است که استفاده بی رویه و بدون حساب از اکسسوری ها و ازدیاد تزئینات خود باعث شلوغی و درهم ریختگی محیط می شود پس باید در استفاده از اکسسوری ها احتیاط کرد.

این یک تصویر از طراحی داخلی بوهو میباشد.

 انتخاب مبل در طراحی داخلی به سبک بوهمین

برای انتخاب مبلمان سبک بوهو در دکوراسیون داخلی باید به سراغ  مبلمان های راحتی که دارای پارچه هایی ساده اما بادوام هستند، رفت. همچنین صندلی هایی از جنس حصیر یا کنف که بافت های زیبا و خاصی دارند انتخابی مناسب برای فضایی به سبک بوهو هستنداگر به فرم این مبلمان ها بخواهیم اشاره ای داشته باشیم، مبلمان هایی با پشتی کوتاه که روی آن کوسن های بسیاری چیده شده بهترین توصیف برای مبلمان این سبک است. به طور کلی هر چقدر ارتفاع مبلمان کمتر باشد یا به عبارتی دیگر نشیمن آن به زمین نزدیک تر باشد به سبک بوهو نزدیک تر است. حال میتوان با افزودن شال مبلی به رنگ گرم به زیبایی این مبلمان افزود.

همچنین اضافه کردن کوسن های مکرومه یا کوسن هایی با رنگ های شاد از دیگر موارد قابل استفاده در این سبک هستند. صندلی های ننو و یا صندلی های راحتی از دیگر مواردی بوده که درطراحی داخلی سبک بوهمین دیده می شود. می توان از این سبک صندلی ها یا پاف ها در چیدمان فضاهای مختلفی چون نشیمن، گوشه ای از اتاق خواب یا تراس استفاده کرد.

این یک تصویر از سبک بوهمین در معماری است .

نورپردازی محیط در این سبک

از ویژگی های خاص سبک بوهو دعوت نور طبیعی به داخل خانه است. پس میتوان پنجره هایی بزرگ با پرده هایی نازک در این سبک مشاهده نمود. در انتخاب نور مصنوعی برای فضاها باید به سراغ نور هایی با تناژ رنگی گرم برویم . همچنین استفاده از آباژور با جنس های خاص، فانوس های چوبی، شمعدان در این سبک رایج است. البته بهره گیری از شمع و عود های معطر برای نزدیکی هرچه بیشتر به سبک کولی ها و تلطیف فضا کاربرد دارد.  

استفاده از گیاهان

سبک بوهو را میتوان سبکی علاقمند به طبیعت دانست به شکلی که دعوت از طبیعت را میتوان با بهره گیری از زیبایی گیاهان طبیعی در فضای داخلی در این سبک دید. در این سبک میتوانید از گلدان هایی بزرگ با گیاهان پهن برگی چون یوکا، بابا آدم، برگ انجیری، فیکوس بهره جست. همچنین ترکیب گیاهان آویزی چون پتوس یا سرخس بر روی شلف های چوبی منظره چشم نواز میسازد. بطور خلاصه میتوانید گیاهان را در جای جای فضای مورد نظر مانند روی شلف ها، زمین، پایه های مخصوص گلدان و میز قرار دهید تا حس طبیعت و یا گلخانه کوچک برای شما تداعی گردد.

این یک تصویر از سبک بوهو در طراحی دکوراسیون داخلی است .

جمع بندی نهایی :

سبک بوهو در دکوراسیون داخلی سبکی است که از سرزندگی رنگ ها و گیاهان استقبال می کند. به دنبال ایجاد فضایی گرم، صمیمی و راحت است. که این موضوع را با دعوت المان های فرهنگ های مختلف در چیدمان داخلی میتوان دید. اگر شما از جمله کسانی هستید که به رنگ های گرم و مراقبت از گیاهان علاقه دارید، این سبک انتخابی مناسب برای شماست.

8 پاسخ

  1. ممنون از مقاله خوبتون.
    سوالی دارم
    این سبک برای طراحی داخلی آپارتمان های کوچک هم مناسبه؟

    1. سلام و عرض ادب
      ممنون از توجهه شما دوست عزیز
      بله ، طراحی داخلی به سبک بوهمین برای آپارتمان های کوچیک هم کاملا مناسبه فقط نیاز هست یک سری تکنیک به کار گرفته بشه بعنوان مثال در انتخاب اکسسوری ها با احتیاط بیشتری عمل میکنیم و ابعاد و رنگ اهمیت پیدا میکنه .

  2. سلام و خسته نباشید به مجموعه اکسیر سازه
    من این سبک بوهمین رو برای آتلیه ی عکاسی خودم میخوام میخواستم ببینم امکان پذیره؟یا پیشنهاد بهتری دارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *